theme/default/images/header.gif Piratenpartij
Voor een vrije informatiesamenleving.

Startpagina » Werkgroepen » Onderzoek » Opzet van een Wetenschappelijk Bureau (Een voorstel ter discussie)
Opzet van een Wetenschappelijk Bureau [bericht #4793] Sun, 24 November 2013 03:22 Naar volgende bericht
DrNukey is op dit moment afwezig  DrNukey
Ik dacht dat dit voorstel al op het forum terecht was gekomen, maar blijkbaar niet.
Graag reacties...

\Wiel

\Wiel

[Bijgewerkt op: Sun, 24 November 2013 03:40]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Opzet van een Wetenschappelijk Bureau [bericht #14477 is een antwoord op bericht #4793] Sat, 04 June 2016 17:59 Naar vorige bericht
maarten van den oever is op dit moment afwezig  maarten van den oever
5-6-2016 Het is al 3 jaar geleden dat er een voorbereidende tekst kwam met betrekking tot de opzet van een wetenschappelijk bureau. Die tekst was nogal gebrekkig maar concrete reacties om dat aan te geven heb ik niet gevonden. Niettemin is het duidelijk dat zoiets als inhoudelijke ontwikkeling en uitdieping van het programma zeer nodig is, ook om de leden van het nodige studiemateriaal te voorzien zodat ze zich in debatten beter kunnen verdedigen en hun vertegenwoordigend werk in de organen waarin ze gekozen zijn beter kunnen doen. Een wetenschappelijk bureau als organisatievorm stelt echter voor een vrijwillige vereniging als de piratenpartij nogal hoge eisen. En ook is het dan nodig dat een of meer bijna fulltime hobbyisten daar dan steeds mee bezig moeten zijn en dan zo ook een kennisvoorsprong krijgen op de rest en zo beroepsfunctionarissen worden. Dat laatste lijkt me niet wenselijk.
Daarom stel ik voor om de invulling van het idee van een wetenschappelijk bureau een andere vorm te geven. Het lijkt me goed om een gemeenschappelijke expertiseontwikkeling op te zetten in de vorm van een forum of site waar geinteresseerde leden of sympathisanten bijdragen kunnen plaatsen over thema's die zij voor de partij van belang achten. Elke bijdrage wordt gevolgd door een open kolom voor andere leden en sympathisanten die daarop kunnen en willen reageren. De site wordt gemodereerd en geevalueerd en om de zoveel tijd verschijnen er op de site samenvattende rapporten over de gevoerde discussies. Zo een site mag een onderscheidende naam hebben, zodat iedereen begrijpt dat die enkel bedoeld is voor de leden die ook echt interesse hebben in de theorievorming en de achtergrondverdieping, dus bijvoorbeeld zoiets als '' NERD-NET''. Ook kunnen op de sites teksten worden overgenomen van elders die voor het doel van verdieping van het programma van belang kunnen zijn.

Mijn voorstel is bedoeld als laagdrempelig begin van meer inhoudelijke uitbouw. Zonodig kan ik hierin zelf wel wat werk bijdragen

met vriendelijke groet

maarten van den oever
Vorige onderwerp: Onderzoek naar houtrook
Naar forum gaan:

Huidige tijd: Tue Feb 21 10:45:57 CET 2017